left lapel  
bow tie


fantapolitica

humorous look at Italian politics (bilingual)


Wednesday, June 02, 2004
 
Atrios and Traffic

Sitemeter says total visits 11,653 visits this week 5,879 (almost all referred by atrios). It's official more people have visited this site because Atrios linked than had visited in its previous history.

Weird. My big hit as a blogger was pointing out an error so obvious that no one else bothered to mention it which I found in the obscure New York Times in an article on the obscure topic of US torture. Weird.





Monday, May 31, 2004
 
Google has an interesting point


1) Someone was referred to my other blog by yahoo after searching for Frimigoni.
2) This very blog came out first in a google search for Frimigoni. According to www.google.it this is the number 1 site for learning about Roberto Frimigoni in all cyberspace rating above sites in Japan, Russia and Vietnam, and this in spite of the fact that I don't know who he is.
3) google.it also suggested "forse cercavi: formigoni " Indeed (davvero).

update: spellling corected by Arwenn




 
Dio Denaro C'e '

Chi è Roberto Frimigoni?

FreeRepublic.com " A Conservative News Forum" ha tradotto il rapporto del 25 gennaio 2004 nel giornale iracheno “al Mada” che contiene una lista di quelli a cui il regime di Saddam Hussein ha dato buoni per l'acquisto del petrolio. I buoni hanno dato ai portatori il diritto di comprare il petrolio iracheno come previsto dal programma "oil for food". Hanno avuto un valore di mercato approssimativamente fra 5 e 50 centesimi per ogni barile. I regali sono misurati in barile che potrebbero essere comprati. I diritti a 1,000,000 barile varrebbero da $50.000 a $500.000.

Il nome sulla lista che mi interessa più è quello di un italiano di cui il nome è traslitterato dall'arabo da FreeRepublic.com come Roberto Frimigoni e che ha ricevuto il diritto a 1,000,000 barile.

Credo che questa trascrizione scorretta si riferisca a Roberto Formigoni. Vi ricordate la sua opposizione contro "Desert Storm". Era basata soltanto sui principi cattolici o ha avuto un ruolo l'interesse economico ?

Questa potrebbe essere una sfida per la fede di alcuni cattolici. Il Presidente Formigoni può rincuorarsi del fatto che il pensiero che potrebbe essere inchiodato per aver ricevuto doni da Saddam Hussein mi ha causato la speranza, per la prima volta nella mia vita, che Dio c’è.




Home | Archives

Powered By Blogger TM
  right lapel